Informační architektura webu

Ačkoliv zní pojem „informační architektura webu“ docela složitě, nejedná se o nic komplikovaného. Webové stránky je prostě nutné rozčlenit takovým způsobem, aby se na nich daly rychle a snadno nalézt požadované informace. Asi každému je jasné, že telefon na danou společnost nemá hledat v sekci Produkty. I přesto architekti webů často hrají s jejich návštěvníky na schovávanou, což je ve chvíli, kdy máte deset vteřin na nalezení kontaktního údaje, poměrně nemilé.

Naše doporučení:

Originalita a kreativita? Zapomeňte na ně, když členíte informace na svém novém webu do sekcí. A hlavně se nepokoušejte odlišit od konkurence, až budete jednotlivé sekce pojmenovávat. Nápaditá může být grafika, kreativní texty, které zaujmou, jsou v dnešní době nutností. Ale prosíme vás z celého srdce – kontaktní údaje na svoji společnosti umístěte do sekce Kontakty. Protože tam je každý očekává a hledání jehly v kupce sena není zrovna produktivní zábava.